تور خارجی

انهدام یک گروهک تروریستی زنان در مراکش

پلیس مراکش ۱۰ زن تندرو را که قصد داشتند حملات انتحاری در داخل برخی از شهرهای مراکش انجام دهند، دستگیر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت کشور مراکش در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۰ زن مظنون که با رهبر داعش بیعت کرده بودند، وارد برنامه‌های تروریستی این سازمان شده‌ و سعی داشتند به مواد سازنده بمب‌ها با هدف اجرای عملیات دست یابند.4oct2016-3

وزارت کشور مراکش همچنین گزارش داد که این متهمان در شهرهای قنیطره، طانطان، سیدی سلیمان، سلا، طنجه، اولاد تایمه، زاکوره و سیدی الطیبی در اطراف قنیطره فعالیت می‌کردند.

به گزارش این وزارتخانه، این زنان برخی از آنها رابطه‌ای با تروریست‌های مراکشی عضو داعش دارند و برخی از آنها از حامیان گروه‌های افراطی هستند. آنها در چارچوب طرح تخریبی خود با عناصر میدانی در یگان عملیات خارجی داعش در سوریه و عراق و همچنین با عناصر وابسته به داعش که خارج از عراق و سوریه فعالیت می‌کنند،‌ هماهنگ بودند. برخی از اعضای این گروهک مامور جذب زنان با هدف تقویت صفوف داعش در سوریه و عراق بودند.

مقامات مراکش در ماه‌های اخیر اعلام کردند، تعدادی از  گروهک‌های مرتبط با تشکیلات افراطی را منهدم کرده و اشخاصی که در راستای جذب نیرو برای این گروهک‌ها تلاش می‌کردند را بازداشت کرده‌اند.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان