تور خارجی

بلغارستان نامزدش برای دبیرکلی سازمان ملل را عوض می‌کند

نخست وزیر بلغارستان امروز (چهارشنبه) کمیسیونر اروپایی این کشور را نامزد پست دبیرکلی سازمان ملل کرد. این درحالی است که دولت صوفیه پیشتر بانوی اول یونسکو را برای این سمت نامزد کرده بود.28sep2016-17

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، پیشتر آیرینا بوکووا، رییس سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) از بلغارستان از سوی دولت صوفیه نامزد این پست در سازمان ملل است اما حالا بویکو بوریسوف، نخست وزیر بلغارستان می‌خواهد کریستالینا جورجیوا، کمیسیونر اروپایی را برای سمت دبیرکلی سازمان ملل نامزد کند.

وی در جریان دیدار با اعضای کابینه خود گفت: ما تصمیم بزرگی گرفته‌ایم و باید آن را اجرایی کنیم. البته بوکووا باید کناره گیری خود برای نامزدی در سمت دبیرکلی سازمان ملل را کتبا اعلام کند تا ما بتوانیم جورجیوا را جایگزین او کنیم.

این درحالی است که بوکووا می‌گوید دلیلی برای این کار نمی‌بیند.

وی در جریان مصاحبه‌ای گفت: هیچ یک از کاندیداها خودشان را از این رقابت بیرون نمی‌کشند، چون رقابت هنوز پا برجاست. دولت به دنبال عدم حمایت من است. درخواست‌ها از من برای عقب نشینی از این رقابت “هتک حرمت” است. بلغارستان با داشتن دو کاندید برای تصدی سمت دبیرکلی سازمان ملل وجهه خودش را به سخره می‌گیرد.

بوکووا از زمان کاندید شدن برای این سمت به مناقشه کشیده شده است چون در گذشته کمونیست بوده است.

وزیر خارجه بلغارستان نیز گفته است که دولت صوفیه به دنبال جلب حمایت همسایگان برای حمایت از جورجیوا است.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان