تور خارجی

تاکید آمریکا بر تغییرناپذیر بودن استقرار سیستم موشکی تاد در کره جنوبی

با وجود ابراز نگرانی‌های متعدد چین و روسیه، مقامات آمریکایی می‌گویند، واشنگتن و سئول به توافقی غیرقابل تغییر درباره استقرار سیستم‌های دفاع موشکی تاد در کره جنوبی رسیده‌اند.26sep2016-1

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، گفته می‌شود که قرار است سیستم دفاع موشکی تاد تا پایان سال ۲۰۱۷ در واکنش به آزمایشات موشکی وهسته‌ای پیونگ یانگ در کره جنوبی مستقر شود.

این برنامه به شدت مورد انتقاد پکن قرار گرفته است که این سیستم را بیشتر تلاشی از سوی آمریکا برای رهگیری فعالیت‌های موشکی چین می‌داند تا رسیدگی به مساله برنامه هسته‌ای کره شمالی. مسکو نیز گفته است که استقرار سیستم تاد در کره جنوبی نه تنها پیونگ یانگ را برای برداشتن گام‌های غیر منطقی بیشتر تحریک می‌کند بلکه علاوه بر آن بر منافع روسیه نیز تاثیر می‌گذارد.

میخائیل اولیانف، رئیس اداره منع گسترش تسلیحات هسته‌ای و کنترل تسلیحاتی وزارت خارجه روسیه گفته است، مسکو استقرار این سیستم را در برنامه ریزی‌های نظامی خود در نظر خواهد گرفت.

با این حال واشنگتن در پاسخ به سوالاتی درباره امکان مذاکره درباره استقرار تاد تاکید کرده است که در این باره مذاکره‌ای در کار نخواهد بود.

به گفته مقامات آمریکایی دو کشور تصمیم خود را در این باره گرفته‌اند.

اعلام نهایی استقرار این سیستم دفاعی پس از پنجمین آزمایش هسته‌ای پیونگ یانگ که دو هفته پیش انجام شد صورت گرفت.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان