تور خارجی

انتقاد افغانستان از عملکرد پاکستان در قبال تروریسم

معاون رئیس‌جمهوری افغانستان گفت که به اعتقاد رهبران این کشور، دموکراسی بهترین راه برای مقابله با مناقشات و بی‌عدالتی‌ها است.22sep2016-1

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، سرور دانش، معاون اول رئیس‌جمهوری افغانستان در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان این که کشورش وارث مناقشات و نابرابری‌ها بوده است، تأکید کرد: ما اعتقاد داریم دموکراسی بهترین راهکار برای حل این مشکلات است زیرا مبنایی برای تحقق عدالت فراهم می‌سازد و اجازه می‌دهد گروه‌های سیاسی به طور عادلانه نماینده داشته باشند.

وی در ادامه توجه به بنیان‌های خانواده، توسعه آزادی‌های مدنی، بهبود وضعیت ارتباطات و افزایش حکمرانی قانون و تحقق حقوق بشر را از جمله دستاوردهای دولت کابل در دو سال گذشته قلمداد کرد.

سرور دانش اظهار کرد: تلاش‌ها برای انجام اصلاحات قضایی، بهبود جایگاه زنان، مسئولیت‌پذیری دولت و شفافیت در حال ادامه است. افغانستان همچنین با سازمان ملل متحد برای مقابله با قاچاق مواد مخدر همکاری می‌کند.

به گفته معاون اول رئیس‌جمهوری افغانستان، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) متعهد شده تا سال ۲۰۲۰ از نیروهای امنیتی و دفاعی کشورش حمایت کند و در این راستا حدود یک میلیارد دلار تعهدات مالی به عمل آمده است.

وی افزود: بیش از ۱۰ گروه تروریستی که در مسیر دموکراسی و دولت‌سازی مشکل ایجاد می‌کنند، علیه افغانستان در حال جنگ هستند. خبرنگاران در این کشور با تهدیدهایی مواجهند و در این راستا لازم است سازمان ملل نماینده ویژه‌ای در امور تأمین امنیت خبرنگاران منصوب کند.

سرور دانش گفت، حملات اخیر در کابل توسط داعش و طالبان از خاک پاکستان سازمان‌دهی شده بود و علاوه بر این طالبان به دنبال کنترل بیشتر در ولایت‌های هلمند و قندوز برآمده است.

این مقام افغان خواستار اجرای تعهدات بین‌المللی و عدم تمایز میان «تروریست خوب و تروریست بد» شد و در ادامه این پرسش را مطرح کرد که رهبران پیشین القاعده و طالبان در چه مناطقی خود را پنهان می‌کنند؟

معاون اول رئیس‌جمهوری افغانستان در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد اسلام‌آباد در قبال گروه‌های تروریستی گفت، از پاکستان خواسته شده که مواضع تروریست‌ها را هدف قرار دهد اما تغییری در اوضاع حاصل نشده است. با توجه به این مسأله، دولت کابل این حق را برای خود محفوظ می‌داند که هر آنچه لازم است را برای دفاع از مردم خود به عمل آورد. کابل مسیر مذاکرات با طالبان و گروه‌های مسلح را باز گذاشته و از آن‌ها خواسته که خشونت را کنار گذاشته و قائل به قانون اساسی باشند.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان