تور خارجی

حرکت طلای جهانی به سوی بزرگترین افزایش هفتگی در دو ماه اخیر

طلا در بازار جهانی پس از اینکه در معاملات روز پنج شنبه به بالاترین حد در دو هفته گذشته صعود کرد، روز جمعه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار، با کاهش روبرو شد اما به سوی بزرگترین افزایش هفتگی در دو ماه اخیر پیش می‌رود.۲۳sep2016-6

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۳۳۴.۴۱ دلار رسید، اما از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود دو درصد افزایش نشان می دهد که بزرگترین افزایش هفتگی از اواخر ماه ژوییه است.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر، ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۳۳۸.۲۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه ۱۳.۳۰ دلار یا یک درصد افزایش داشت و در ۱۳۴۴.۷۰ دلار بسته شد.

رونالد لیونگ، مدیر فروش در شرکت کارگزاری “لی چیونگ گولد” هنگ کنگ به رویترز گفت: حرکت قیمت طلا ارتباط نزدیکی با دلار خواهد داشت و انتظار می رود قیمت این فلز در چند هفته آینده در بازه محدودی بماند.

وی در ادامه افزود: سرمایه‌گذاران تلاش خواهند کرد قیمت طلا را تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش دهند و بعید است بانک مرکزی آمریکا پیش از انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر برای افزایش نرخهای بهره اقدام کند.

شاخص دلار آمریکا که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز رقیب دنبال می کند، روز جمعه ۰.۱ درصد رشد کرد و در ۹۵.۵۳۴ واحد ایستاد. قویتر شدن دلار معاملات طلا را که به این ارز انجام می شود، برای دارندگان واحدهای ارزی دیگر گرانتر می‌کند.

ادوارد مایر، تحلیلگر شرکت مالی اف سی استون در یادداشتی نوشت: صعود بازارهای سهام جهان و نشانه‌های تثبیت ارزش دلار ممکن است رشد قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

بازارهای سهام آسیا در پی اطمینان فزاینده سرمایه گذاران از تدریجی بودن روند افزایش نرخهای بهره آمریکا، روز جمعه به بالاترین سطح در ۱۴ ماه اخیر صعود کردند.
به گفته تحلیلگران، طلا به دلیل افزایش قیمت چشمگیر در دو روز گذشته، با سودگیری معامله گران در آسیا روبرو می شود. ذخایر “اس پی دی آر گولد تراست” که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز پنج شنبه ۰.۶۹ درصد افزایش یافت و به ۹۵۰.۹۲ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۹.۷۲ دلار رسید. این فلز از ابتدای هفته جاری تاکنون پنج درصد افزایش قیمت داشته است. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۰۵۴.۲۰ دلار رسید و هر اونس پالادیم با ۰.۵ درصد کاهش، ۶۹۰.۲۰ دلار معامله شد. در معاملات روز گذشته، پلاتین ۱.۷ درصد و پالادیم ۱.۵ درصد افزایش قیمت داشت.

منبع: ایسنا

تور های تخصصی نمایشگاهی | دوران سیاحت نوین