تور خارجی

مسکو: کاخ سفید از تروریست‌های داعش دفاع می‌کند

روسیه اعلام کرد، با تشدید حملات شورشی‌ها و گروه‌های تروریستی در سوریه پس از اعلام آتش‌بس در این کشور اوضاع رو به وخامت گذاشته است.18sep2016-1

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت مسکو واشنگتن را مسئول وخامت اوضاع در سوریه دانسته و اعلام کرد: کاخ سفید از تروریست‌های داعش دفاع می‌کند.

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای به انتقاد از عملکرد واشنگتن در جریان آتش‌بس اخیر پرداخت. این بیانیه در واکنش به اقدام جنگنده‌های آمریکایی به هدف قرار دادن مواضع ارتش سوریه منتشر شد.

در همین حال، ویکتور پوزنیخیر، ژنرال روس گفت: مسکو تمام تلاش خود را به کار بسته تا نیروهای ارتش سوریه از نقض آتش‌بس جلوگیری کنند.

ولادیمیر ساوچنگو، دیگر ژنرال روسی خاطرنشان کرد که اقدامات آمریکا در سوریه باعث وخامت روزافزون اوضاع در این کشور می‌شود.

روسیه با اشاره به بیش از ۵۰ حمله گروه های تروریستی و مخالف دولت در ۲۴ ساعت گذشته، نسبت به وخیم‌تر شدن اوضاع در سوریه هشدار داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پوزنیخیر آمریکا را به وفادار نبودن به تعهداتش درباره آتش‌بس متهم کرد و گفت که در صورت شکست آتش‌بس واشنگتن مسئول است.

این یک مقام ارشد نظامی روسیه آمریکا را متهم کرد که نتوانسته نقش خود را در آتش‌بس شکننده در سوریه به خوبی ایفا کند.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه نیز برخی از گروه‌های معارض مسلح را به سوء استفاده از آتش‌بس برای بازسازی صفوف خود متهم کرد و گفت که ارتش سوریه به طور کامل متعهد به آتش‌بس است اما برخی از گروه‌های تروریستی از آن برای حمله سوء استفاده کردند.

وی تصریح کرد که برقراری آتش‌بس در سوریه هدف مشترک مسکو و واشنگتن بوده است. پوتین ادامه داد: ما شاهد تلاش برای بازسازی قوای تروریست‌ها هستیم. البته ما کاملا به تعهداتمان پایبندیم؛ به خصوص که روسیه با ارتش سوریه به توافق رسیده است.

منبع: ایسنا


تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان