تور خارجی

کاراپتیان نخست وزیر جدید ارمنستان شد

پس از آنکه چند روز پیش هوویک آبراهامیان از نخست وزیری ارمنستان استعفا داد، کارن کاراپتیان به عنوان نخست وزیر جدید این کشور معرفی شد.14sep2016-2

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، حزب حاکم جمهوری‌خواه ارمنستان پیشتر در تاریخ ۸ سپتامبر کاندیداتوری کاراپتیان را پذیرفته بود و سرویس مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری ارمنستان گزارش داد سرژ سرکیسیان وی را به عنوان نخست وزیر جدید اعلام کرده و کاراپتیان ۲۰ روز مهلت دارد تا یک کابینه تشکیل دهد.

این تغییر نخست وزیری در ارمنستان بعد از ماه ها اعتراضات در خیابانهای شهر ایروان پایتخت ارمنستان به منظور مطالبه اصلاحات اجتماعی رخ داد. علت اصلی این اعتراضات مربوط به نارضایتی از افزایش هزینه برق، اصلاحات نظام بازنشستگی و افزایش هزینه حمل و نقل عمومی در شهرها بود و این اعتراضات موجب شد گروهی از مردان مسلح در ماه ژوئیه با تسخیر یک مقر پلیس در شهر ایروان دست به گروگانگیری بزنند.

کاراپتیان ۵۳ ساله شهردار سابق شهر ایروان و رئیس سابق شرکت توزیع گاز این کشور است. او برای آن که به تصدی نخست وزیری بپردازد اخیرا از سمت معاون مدیرعامل یک شرکت وابسته به شرکت گازپروم روسیه استعفا داد.

ارمنستان که یک کشور کوچک سه میلیون نفری است تا سال ۱۹۹۱ بخشی از خاک اتحاد جماهیر شوروی بود.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان