تور خارجی

یونان در آغاز نشست امنیتی خواستار صلح شد

وزیر خارجه یونان در جریان نخستین روز از کنفرانس امنیتی و ثبات منطقه‌ای گفت، همکاری و انسجام در کشورهای منطقه‌ای امری مهم و حیاتی در تضمین صلح به شمار می‌رود.9sep2016-1

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری ورلد بولتن، نیکوس کوتزیاس، وزیر خارجه یونان در یک نشست خبری در جزیره رادز یونان گفت: ما باید هر آنچه را که می‌توانیم انجام دهیم تا صلح در منطقه برقرار شود.

یونان میزبان نشست دو روزه وزرا و مقام‌ها از کشورهای بالکان و برخی کشورهای عربی است.

کوتزیاس ادامه داد: مقام‌های دعوت شده از کشورهای حاضر در این نشست اشتراکات زیاد جغرافیایی با یکدیگر دارند چون با یکسری مشکلات و همچنین فرصت‌هایی روبرو هستند که باید به آنها بپردازند. ثبات در هر یک از این کشورها در منطقه بر کشورهای دیگر اثر می‌گذارد. امنیت هر یک از این کشورها باعث ثبات کشور دیگر می‌شود. صلح به معنای خاتمه دادن به جنگ در عراق و سوریه است. توافق بر سر صلح به جمعیت آواره این کشورها اجازه می‌دهد تا به کشورهای خود بازگردند و آینده‌ای امیدبخش برای خود بسازند.

مهاجرت یکی از مسائل اصلی در این نشست است.

وزیر خارجه یونان ادامه داد: بیشتری جمعیت مهاجران را در حال حاضر ترکیه تقبل کرده است. این یک مسئولیت بسیار بزرگ است. همچنین در لبنان و اردن نیز شاهد حضور مهاجران و آوارگان جنگی هستیم. من خواستار تشکیل یک گروه تحقیق و اقدام مشترک برای همکاری در زمینه رویارویی با بحران مهاجرت و آوارگان هستم. ما می‌توانیم با کمک اتحادیه اروپا در حل این مشکل کمک کنیم.

با وجود آنکه ترکیه با پذیرش ۵ / ۲ میلیون آواره در راس میزبانی آوارگان جنگی قرار دارد اما در این نشست شرکت نکرد. دیگر کشورهای حاضر در این نشست شامل آلبانی، بلغارستان،‌ کرواسی، قبرس، یونان، ایتالیا،‌ اسلواکی،‌ مصر، اردن، لبنان، لیبی،‌ تونس و امارات متحده عربی هستند.

یکی از منابع دیپلماتیک حاضر در این نشست در پاسخ به سوالی درباره عدم حضور ترکیه در این نشست گفت:‌ ترکیه سال بعد در این نشست شرکت می‌کند. نشست امسال برای حضور کشورهای جنوب شرق اروپا و عربی است.

تروریسم از دیگر موارد مورد بحث در این نشست است. وزیر خارجه یونان نیز درباره این مساله گفت:‌ تروریسم اغلب بر کودکان اثر می‌گذارد. ما می‌خواهیم این خطر را از نسل آینده دور کنیم. چون تروریسم تنها باعث اشاعه انزجار و دروغ می‌شود. مشکلات منطقه را نمی‌توان از خارج حل و فصل کرد. مردم و نهادهای ما باید با همکاری با یکدیگر و برگزاری مذاکره و کار گروهی این مشکل را حل و فصل کنند.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان