تور خارجی

ایجاد ۱۱۰ هزار شغل و شناسایی مشاغل جدید

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران از شناسایی مشاغل جدید و پایدار خبر داد و گفت: در شش ماهه نخست امسال از مجموع طرح‌های اشتغالزای بنیاد برای ۱۱۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.۱۱sep2016-5

امید شنعه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بنیاد توسعه تعاون و کارآفرینی استان تهران ۱۱طرح اشتغالزا را پیش‌بینی کرده که از جمله آنها می‌توان به طرح تولید صنایع دستی و چرم، طلا و سنگهای قیمتی، پرواربندی گوسفند، تولید تخم مرغ در روستاها، تولید محصولات باغی، گلخانه‌ای و گیاهان دارویی اشاره کرد.

وی از آماده شدن کوچکترین قرآن طلای نانو در شش ماهه دوم سال خبر داد و گفت: سایز حدودی این قرآن ۱۲ سانت است که تولید آن در راستای طرح اشتغالزایی در صنعت طلا و سنگهای قیمتی بوده است.

شنعه افزود: فاز اول طرح پرواربندی گوسفند در دماوند و طرح گیاهان دارویی نیز در ورامین به اجرا درآمده است.

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و توسعه تعاون استان تهران متذکر شد: در شهریار زمینی ۱۰۰ هکتاری را با همکاری سازمان منابع طبیعی استان برای احداث یک گلخانه در اختیار گرفته‌ایم که در حال قطعه بندی آن هستیم تا برای تولید محصولات باغی و گلخانه‌ای و گیاهان دارویی از این زمین استفاده کنیم.

شنعه در بخش دیگری از صبحتهای خود از اجرای یک طرح صادراتی در شش ماهه دوم سال خبر داد و گفت: اقدامات اولیه برای اخذ مجوز صورت گرفته و محل اجرای طرح جانمایی شده است.

وی افزود: این طرح تکثیر و پرورش مارهای سمی و زهرگیری از آنها است و یک کار صادراتی است. زهر مارهای سمی کاربرد بسیاری به لحاظ دارویی و بهداشتی دارد.تاکنون تنها یک شرکت دولتی اقدام به این کار است اما در این طرح که با همکاری سازمان محیط زیست استان آماده کرده‌ایم، ابتدا مارگیری از محیط زیست انجام شده و سپس تکثیر و پرورش آنها صورت می‌گیرد تا هم محیط زیست و گونه‌های مختلف مارها حفظ شود و هم حذف آنها از چرخه اکوسیستم زیانبار نباشد.

به گفته وی میزان اشتغال این طرح به طور مستقیم ۱۵ نفر است و با درنظر گرفتن صنایع تبدیلی جوار آن اشتغالزایی بالایی می‌توان برای آن متصور شد.

منبع: ایسنا

تور های تخصصی نمایشگاهی | دوران سیاحت نوین