تور خارجی

سفر کوتاه پوتین به ازبکستان

رییس جمهور روسیه در مسیر بازگشت از چین مدت کوتاهی در ازبکستان توقف کرد؛ جایی که رییس جمهور آن پس از ۲۷ سال شنبه گذشته به خاک سپرده شد، در حالیکه جانشینی برایش تعیین نشده است.6sep2016.1

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، ازبکستان یکی از کشورهای شوروی سابق و پرجمعیت‌ترین کشور آسیای مرکزی است که هم مرزی با افغانستان آن را به موضعی استراتژیک برای روسیه و آمریکا تبدیل کرده است.

اسلام کریم‌اف، رییس جمهور فقید ازبکستان روز شنبه در سمرقند به خاک سپرده شد و بر اساس قانون رییس سنای این کشور به عنوان رییس موقت دولت معرفی شد اما هنوز مشخص نیست که چه کسی به عنوان رییس جمهور جانشین او می‌شود.

ولادیمیر پوتین امروز (سه شنبه) پس از ورود به ازبکستان بر سر قبر کریم‌اف حاضر شد و دیدار کوتاهی با شوکت میرضیایف، نخست وزیر و گزینه احتمالی جانشینی کریم‌اف داشت.

میرضیایف در این دیدار نسبت به افزایش و تعمیق روابط استراتژیک با روسیه تاکید و عنوان کرد: سفر امروز شما حرف‌های زیادی دارد و ما از این بابت بسیار قدردانیم.

وی ادامه داد: روابط سیاسی خارجی ما با فدراسیون روسیه از همکاری‌های استراتژیک محسوب می‌شود و ما به توسعه این روابط که با همت شما و اسلام کریم‌اف ساخته شد، ادامه خواهیم داد.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان