تور خارجی

دومین شکست راخوی در جلب رای اعتماد مجلس اسپانیا

نخست وزیر موقت اسپانیا برای بار دوم نتوانست رای اعتماد اکثریت نمایندگان مجلس این کشور را کسب کند. مسئله‌ای که اسپانیا را به برگزاری سومین انتخابات طی یک سال گذشته نزدیک می‌کند.1sep2016.2

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ماریانو راخوی، نخست وزیر موقت اسپانیا در جلسه روز چهارشنبه مجلس این کشور همانطور که پیش بینی می‌شد توانست ۱۷۰ رای موافق کسب کند و از جلب موافقت شش نماینده دیگر مورد نیازش بازماند.

راخوی در این رای گیری به حمایت برخی از نمایندگان حزب سوسیالیست نیاز داشت که همگی علیه وی رای دادند.

نخست وزیر موقت اسپانیا اکنون با رای گیری دیگری مواجه است که روز جمعه و برای آخرین بار برگزار می‌شود. او در این رای گیری برای تشکیل دولت اقلیتش یا باید رای موافق شش نماینده را کسب کند یا ۱۱ تن از نمایندگان پارلمان را قانع کند که رای ممتنع بدهند. اگر جلسه روز جمعه مجلس اسپانیا نیز به نتیجه‌ای نرسد راخوی دو ماه فرصت خواهد داشت تا پیش از برگزاری انتخابات عمومی دولت تشکیل دهد. در غیر اینصورت اسپانیا احتمالا در روز کریسمس برای بار سوم طی یک سال گذشته شاهد انتخابات خواهد بود.

این در حالیست که پدرو سانچز، رهبر حزب سوسیالیست اسپانیا معتقد است مجموع فسادهای متعددی که راخوی و حزبش در آن دست داشته‌اند در کنار سیاست‌های ریاضتی مورد تایید آنها مانع از رای موافق او و حزبش به نخست وزیر موقت اسپانیا خواهد شد.

منبع: ایسنا

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان