تور خارجی

سکون شاخص در اولین روز کاری شهریور ماه

امروز شاخص بورس مانند دیروز از ابتدا با افزایش تقاضا مواجه شد  اما هر چه از زمان بازار می گذشت شاهد تقویت عرضه بودیم به طوری که این افرایش عرضه تا پایان ادامه داشت و درنهایت باعث عدم رشد شاخص گردید. امروز درحالی دماسنج بازار سرمایه خنثی بود که ارزش معاملات در بازار بورس و فرابورس جمعا به بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال رسید که نشانه خوبی برای بازاز می تواند باشد.
به گزارش تابناک اقتصادی، با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه ۹۵٫۰۶٫۰۱ شاخص بازار اول با ۱٫۴۹واحد کاهش به رقم ۵۵۱۷۹٫۲۰ واحد و شاخص بازار دوم برخلاف شاخص بازار اول، با افزایش ۷٫۵۴واحد به رقم ۱۶۷۶۱۰٫۵۰ واحد رسیدند. شاخص قیمت بورس(وزنی- ارزشی) نیز در روز جاری با ۰٫۱۱واحد کاهش به رقم ۲۷۸۱۷٫۵۰واحد رسید. شاخص کل بورس در اولین روز کاری بورس در آخرین ماه تابستان با کاهش ۰٫۳۱واحدی به رقم ۷۸۰۸۶٫۱۰واحد رسید و شاخص کل فرابورس با کاهش ۲٫۷۰واحد به رقم ۸۰۲٫۶۰واحد رسید.گفتنی است ارزش کل معاملات در بازار بورس به رقم ۴۱۲۳میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم ۲۴۳۸ میلیارد ریال رسید.
امروز شاخص بورس مانند دیروز از ابتدا با افزایش تقاضا مواجه شد  اما هر چه از زمان بازار می گذشت شاهد تقویت عرضه بودیم به طوری که این افرایش عرضه تا پایان ادامه داشت و درنهایت باعث عدم رشد شاخص گردید. امروز درحالی دماسنج بازار سرمایه خنثی بود که ارزش معاملات در بازار بورس و فرابورس جمعا به بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال رسید که نشانه خوبی برای بازاز می تواند باشد.امروز شاخص بورس با  کاهش ۰٫۳۱ واحدی رقم ۷۸۰۸۶٫۱۰ واحد را به ثبت رساند.تعداد معاملات در روز جاری ۶۶۸۱۴ و ۹۴۳ میلیون برگه سهم مورد معامله قرار گرفت.ارزش بازار بر روی رقم ۳۲۳۴۴۷۴ میلیارد ریال ایستاد.در این روز بیشترین تاثیر مثبت را به ترتیب شرکت های سرمایه گذاری غدیر،ایران خودرو،ایران ترانسفو و سایپا و بیشترین تاثیر منفی را به ترتیب شرکت های پالایش نفت بندرعباس،فولاد مبارکه اصفهان،پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تبریز بر شاخص کل بورس داشتند. بیشترین حجم معاملات را نمادهای خساپا،میدکو۲،ورناح و خزامیا به خود تخصیص دادند.برترین تقاضا ها در نماد شرکت های ایران خودرو دیزل،رینگ سازی مشهد، دارویی درازک و کنتورسازی ایران و و برترین عرضه ها در نماد شرکت های فولاد امیرکبیر کاشان،ایران ارقام،حق تقدم شرکت کابل البرز،داروسازی زاگرس فارمد پارس به ثبت رساندند.بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شرکت های رینگ سازی مشهد،پتروشیمی آبادان،افست و ایران خودرو دیزل و بیشترین کاهش قیمت را نماد شرکت های تامین ماسه ریخته گری،فرآوری مواد معدنی ایران،پالایش نفت تبریز و معادن بافق در بورس رقم زدند.
  بیشترین اثر بر شاخص کل(واحد)   بیشترین ارزش معاملات(میلیارد ریال)  بیشترین حجم معاملات(میلیون سهم)
 وغدیر  ۶۴٫۵۲+  میدکو۲  ۲۲۳  خساپا  ۱۳۳
 شبندر  ۵۵٫۳-  بترانس  ۲۱۹  میدکو۲  ۱۰۷
 خودرو  ۴۱٫۳۷+  خساپا  ۱۶۰  ورناح  ۵۹
 فولاد  ۳۰٫۷۸-  خودرو  ۱۲۱  خزامیا  ۵۷
امروز براساس پیغام ناظر،شاهد بازگشایی نماد شرکت های بیمه آرمان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم نقدی، سرمایه گذاری توسعه شهری توس گستر،سرمایه گذاری آذربایجان،ایران ارقام و سیمان دورود با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم،سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران پس از تشکیل جلسه هیات مدیره مبنی بر تصویب افزایش سرمایه و درنهایت بازگشایی حق تقدم سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا با توجه به اعلام مهلت پذیره نویسی و توقف نماد معاملاتی شرکت های پتروشیمی پردیس،سیمان شرق و سیمان سپاهان با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم و حق تقدم شرکت سیمان سپاهان با توجه به توقف نماد اصلی بودیم.
منبع : تابناک

تور ارمنستان | تور ارزان ارمنستان | قیمت تور ارمنستان