تور خارجی

تلفن همراهتان را در جیب شارژ کنید!

شرکت‌های سیستم‌های BAE و “پوشاک هوشمند” یک لباس جدید را طراحی کرده اند که تبلت و تلفن همراه را بدون نیاز به سیم شارژ می‌کند.telephon e hamrah1

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی‌میل، اگرچه تلفن همراه و تبلت تا حد زیادی به انسان کمک کرده‌اند تا از شر رایانه‌های رومیزی بزرگ خلاص شوند، اما همچنان به سیم، کابل و شارژر نیاز دارند.

شرکت BAE از فناوری جدیدی موسوم به “برادسورد اسپین” برای ساخت لباس‌هایی استفاده کرده که درون خود یک شبکه الکترونیکی دارند و گجت‌ها را با خود پارچه شارژ می‌کنند.

یک جلیقه از یک لایه مبتنی بر نساجی الکترونیکی ساخته شده که در زمان استفاده در پوشاک کاربر، یک شبکه الکترونیکی نامرئی و منبع تغذیه را با استفاده از بافت رسانا به جای سیم و کابل تولید می‌کند.

این جلیقه جدید جایگزینی برای دستگاههای قابل‌حمل و باتری‌های سنگینی است که سربازان و ماموران آتش‌نشانی برای ماموریت‌های خود به آنها تکیه دارند. همچنین این فناوری می‌تواند پایان نیاز به حمل شارژر و کابل برای دستگاههای همراه باشد.

کاربر می‌تواند دستگاههای الکترونیکی حیاتی را بطور مستقیم به جلیقه، کت یا کمربند خود وارد کرده و آن‌ها را فورا بوسیله یو.اس‌.بی به بخش برق یا داده متصل کنند.

این پوشاک به اندازه‌ای محکم است که بتواند در شرایط سخت مانند آتش‌سوزی عمل کند. همچنین می‌توان این جلیقه را با استفاده از شارژر خودرو شارژ کرده یا باتری‌های آن را عوض کرد.

فناوری Broadsword Spine از هشت محل اتصال در سراسر پوشاک برخوردار است که ۲۰۰ وات برق تولید کرده و با یو.اس‌.بی می‌توان با آن ارتباط برقرار کرد.

این فناوری در حال حاضر تنها برای خدمات اورژانس طراحی شده اما در آینده ممکن است در پوشاک عموم نیز استفاده شود. برای مثال کاربران می‌توانند تلفن همراهشان را در جیب خود شارژ کرده و از جیب دیگر برای آپلود تصویر روی دستگاه استفاده کنند.

telephon e hamrah2

منبع: خبرگزاری ایسنا

تور دبی | تور ارزان دبی | قیمت تور دبی