تور خارجی

خودروی خودران چینی ۴سال دیگر می آید

یک شرکت خودروسازی که تحت حمایت غول فناوری تنسنت قرار دارد عرضه یک خودروی خودران برقی پیش از سال ۲۰۲۰ را هدف گذاری کرده است.khodro e khodran

به گزارش ایسنا، شرکت “فیوچر موبیلیتی” که تحت حمایت شرکتهای “تنسنت” و “هون های پرسیژن اینداستریز” قرار دارد، یکی از شرکتهای چینی است که بدنبال عرض اندام در برابر خودروساز برقی آمریکایی تسلا موتورز هستند.

به گفته دانیل کرچرت، مدیر عملیاتی “فیوچر موبیلیتی”، نخستین مدل خودروی سواری این شرکت حدود ۳۰۰ هزار یوان (۴۵ هزار دلار) قیمت خواهد داشت. مدلهایی که در این محدوده قیمت قرار دارند، آئودی ، ب ام و ۳ سریز و کادیلاک ATS هستند. خودروهای “فیوچر موبیلیتی” در چین با همکاری یک خودروساز دیگر یا در کارخانه خود این شرکت تولید خواهند شد.

کارستن بریتفلد، مدیرعامل “فیوچر موبیلیتی” در مصاحبه‌ای به رویترز گفت: اگرچه این شرکت مانند تسلا به دنبال تولید خودروهای گران قیمت است اما استراتژی متفاوتی در مقایسه با رقیب آمریکایی خود در پیش خواهد گرفت که تولید نسبتا محدودی دارد و روی یک مدل متمرکز می شود.

شرکت “فیوچر موبیلیتی”  مفتخر است که مدیرانش را از غولهای صنعت فناوری و خودرو جذب کرده است. بریتفیلد پیش از این واحد خودروی برقی سری آی ب ام و را هدایت کرد و تیم اصلی اش را به همراه خود به این شرکت آورد در حالیکه سایر مدیران از تسلا، گوگل و مرسدس بنز به این شرکت آمده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

تور چین | تور پکن شانگهای