تور خارجی

تخلف های ساخت وساز با اجراشدن نظام‌نامه رفتارحرفه ای مهندسان کاهش می یابد

تهران- ایرنا- معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت اجرایی ‌شدن نظام‌نامه رفتار حرفه ای اخلاقی در مهندسی ساختمان تاکید و هدف اصلی از تنظیم این نظام نامه را کاهش تخلفات در حوزه ساخت وساز عنوان کرد.akhlagh

 به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان افزود: با اجرایی شدن این نظام‌نامه تخلفات ساخت و ساز کاهش می یابد و ما در این مساله برنامه مفصلی را برای ترویج اصول اخلاقی و نظام نامه حرفه‌ای اخلاق خواهیم داشت.

وی افزود: ترویج رعایت اخلاق و اینکه کارفرمایان و مهندسان هر دو گروه حقوق خود را بدانند کمک می کند رفتار منصفانه تری در انجام خدمات مهندسی صورت بگیرد و نفع آن را مردم خواهند برد.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با اجرایی ‌شدن این نظام‌نامه رفتار حرفه ای اخلاقی در مهندسی ساختمان به بهبود وضعیت موجود در نظام ساخت و ساز کشور کمک زیادی خواهد کرد.
وی با بیان اینکه رابطه مستقیمی بین رعایت اخلاق و عمق فرهنگ و تمدن در جوامع وجود دارد، گفت: کشورهایی که دارای فرهنگ و تمدن غنی هستند رعایت اخلاق در آن جوامع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه متاسفانه رشته مهندسی تاکنون برنامه مدونی برای اخلاق حرفه‌ای نداشته است، تاکید کرد: خوشبختانه با تصویب و ابلاغ نظام‌نامه رفتار حرفه ای اخلاقی در مهندسی ساختمان توسط وزیر راه و شهرسازی، اکنون یک سند رسمی برای رعایت اخلاق حرفه‌ای در رشته‌های مرتبط با مهندسی ساختمان داریم.
مظاهریان گفت: این نظام نامه سه بخش بوده و در برگیرنده تعاریف، مصادیق رفتار حرفه ای اخلاقی در مهندسی ساختمان و شیوه احراز نقض نظام نامه است. به گزارش ایرنا ، وزیر راه وشهرسازی روز ۱۲ تیرماه امسال نظام نامه رفتار حرفه‌ای اخلاقی در مهندسی ساختمان را در سه فصلِ تعاریف شامل اصول اخلاق حرفه‌ای، رفتار حرفه‌ای و عرف پذیرفته شده مهندسی، مصادیق رفتار حرفه‌ای اخلاقی در برگیرنده موضوعات رفتار عمومی، رفتار با کارفرمایان، طرف‌های قرارداد مهندسی و اشخاص در استخدام و رفتار با اشخاص حقیقی و حقوقی همکار و در نهایت شیوه احراز نقض این نظام نامه ابلاغ کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

تور مالزی | تور مالزی سنگاپور