تور خارجی

برگزیت و خطر کاهش رشد اقتصادی و صادرات برای چین

به گزارش ایرنا، این شرکت افزوده است که دولت ناچار است برای مقابله با این پدیده، بسته های محرک اقتصادی در نظر بگیرد که در همین راستا بانک مرکزی از هم اکنون میلیاردها دلار به بازار تزریق کرده است.
مقام های چین نیز اعلام کرده اند که آثار منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به طور طبیعی بر اقتصاد چین بروز می کند و این روند در آینده بیشتر خودنمایی خواهد کرد.
در همین حال گزارش نشان می دهد که با کاهش صادرات که ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی چین را شامل می شود، رشد اقتصادی این کشور امسال نزدیک به ۲ دهم درصد کاهش یابد.
این شرکت در گزارشی که تارنمای «ساوت چاینا» به آن پرداخته، پیش بینی کرده است که صادرات چین به اتحادیه اروپا امسال پنج تا شش درصد کاهش یابد که با این حساب کل صادرات چین به جهان یک درصد کاهش خواهد یافت.
این شرکت تاکید کرده است که اگر بدترین سناریو در نظر گرفته شود به معنای کاهش رشد اقتصادی اروپا در سال جاری تا ۲ درصد خواهد بود که آن زمان صادرات چین نزدیک به ۵ درصد کاهش می یابد.
ناظران می گویند که ممکن است چین به دلیل آثار منفی برگزیت یکی از سخت ترین دوران اقتصادی خود را پس از سال ۲۰۰۱ میلادی، زمانی که به سازمان تجارت جهانی ملحق شد، تجربه کند.
آمارها نشان می دهد که وقتی در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ رشد اقتصادی اروپا بیش از ۲ درصد کاهش یافت صادرات چین نیز نزدیک به شش درصد کمتر شد.
شرکت سرمایه بین المللی چین گزارش کرده است که برگزیت حتی از آن زمان که رشد اقتصادی اروپا کمتر شد بدتر است و باید دید بانک مرکزی چین چه تدابیری اتخاذ خواهد کرد تا با بحران روبرو نشود.
ساوت چاینا پیش بینی کرده است که با تشدید این وضعیت سرمایه گذاری چین در اروپا و انگلیس با احتیاط بیشتری انجام شده و در برخی مراحل کاهش داشته باشد.
مردم انگلستان در همه پرسی روز پنجشنبه ۲۳ ژوئن ( سوم تیرماه ) با ۵۱٫۹ درصد رای موافق در برابر ۴۸٫۱ درصد رای مخالف به خروج از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند.

منبع: ایرنا

تور مالزی | تور مالزی سنگاپور