تور خارجی

قیمت خودروها باید کاهش یابد

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: هم خودروسازان و هم واردکنندگان خودرو قیمت محصولات خود را باید کاهش دهند.khodro

محمد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خوشبختانه با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها هزینه‌های تولید و واردات خودرو به کشور در حد قابل توجهی کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که با وجود کاهش هزینه‌های تولید و واردات خودرو، خودروسازان و واردکنندگان قیمت محصولات خود را کاهش ندادند، خاطر نشان کرد: دلیل این موضوع نیز انحصاری‌بودن بازار خودروی ایران است که موجب شده عرضه‌کنندگان این محصول برخلاف حقوق مصرف‌کنندگان عمل کنند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: کاهش نیافتن قیمت خودروها در حالی است که بازار خودرو راکد بوده و مصرف‌کنندگان تمایلی به خرید خودروهای داخلی و وارداتی با قیمت‌های فعلی ندارند.

جعفری افزود: بنابراین اگر خودروسازان و واردکنندگان خودرو قیمت محصولات خود را کاهش ندهند، مصرف‌کنندگان نیز تمایلی به خرید نداشته و این شرکت‌ها با مشکل فروش مواجه خواهند بود.

وی با بیان این‌که شورای رقابت باید زمینه‌های انحصار در بازار خودروی ایران را از بین ببرد، خاطر نشان کرد: اولین قدم برای رفع انحصار از بازار خودروی ایران حذف تعرفه واردات خودرو به کشور است.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اظهار کرد: در آن صورت از یکسو خودروهای خارجی با قیمت کمتری به دست مصرف‌کنندگان رسیده و از سوی دیگر نیز خودروسازان داخلی مجبور به رقابت با خودروهای وارداتی و کاهش قیمت محصولات‌شان خواهند شد.

منبع : ایسنا

تور چین | تور پکن شانگهای