تور خارجی

تعطیلات مالزی

در هر سال تعداد زیادی جشن در مالزی برگذار می شود ولی نکته جالب این است که بعضی از جشن ها از طرف حکومت به رسمیت شناخته می شود و کل کشور به تعطیلات می روند ولی بعضی دیگر از تعطیلات مختص به ایالت های خاصی هستند و فقط در بعضی از ایالات تعطیل رسمی هستند و دسته سوم تعطیلات، تعطیلاتی هستند که از سوی گروه های سیاسی و مذهبی تعطیل هستند !

به هر حال شما می توانید از جشن های با شکوه مالزی لذت ببرید و این جشن ها را می توان به عنوان رویداد های توریستی مالزی در نظر گرفت.

مشهورترین روز تعطیل (در مالزی) «هاری مرداکا» (روز استقلال) در ۳۱ اوت به یادبود استقلال فدراسیون مالزی در سال ۱۹۵۷ می‌باشد. هاری مرداکا، و نیز روز کارگر (۱می)، روز تولد شاه (اولین شنبه ماه ژوئن) و برخی اعیاد دیگر به عنوان تعطیلات عمومی و رسمی و فدرال در این کشور محسوب می‌شوند.

مسلمانان در مالزی (ازجمله تمام مالایایی‌ها و دیگر مسلمانان غیر مالایایی) در تعطیلات مسلمین جشن می‌گیرند. معروفترین عید، عید فطر ((که «هاری رایا عیدالفطر نیز گفته می‌شود) و ترجمه مالایایی آن عیدالفطر است. کلاً این عید از سوی مسلمانان سراسر جهان در پایان ماه رمضان، ماه روزه داری، برگزار می‌شود. علاوه بر آنها عید قربان (به»هاری رایاً عیدالاضحی نیز گفته می‌شود و ترجمه آن عیدالاضحی (قربان) بوده)، و اول ماه محرم (سال جدید اسلامی)، و مولد الرسول (روز تولد پیامبر (ص)) را نیز جشن می‌گیرند.

فرهنگ چینی در مالزی به عنوان نمونه جشنهایی برگزار می‌شود که از سوی تمام چینی‌های سراسر جهان انجام می‌گیرد. سال جدید چینی معروفترین این جشنها است که ۱۵ روز طول می‌کشد و با ” جشن فانوس به پایان می‌رسد. دیگر جشنهای برگزار شده از سوی چینی‌ها عبارتند از جشن کینگمینگ، جشن قایق اژدها و جشن میانه پاییز. علاوه بر جشنهای سنتی چینی، بودائی‌های چینی نیز جشن روز وساک را برگزار می‌نمایند.

تور مالزی | تور مالزی سنگاپور