گردشگری و توریسم

حضور در نمایشگاه‌های جهانی گردشگری با برند ثابت

گروه گردشگری- نرگس لطیف‌پور: شرکت‌کنندگان در نمایشگاه گردشگری بین‌المللی «فیتور» اسپانیا در جلسه‌ای با حضور مسوولان کانون اتومبیلرانی و جهانگردی به‌عنوان نماینده ایران در این نمایشگاه بر ضرورت حضور یک‌شکل ایران با شعار یکسان تاکید و این امر را یکی از راه‌های مهم در تاثیر جذب گردشگر برای ایران عنوان کردند. این در حالی است که هدف و دغدغه نهایی از شرکت در نمایشگاه‌های گردشگری خارجی، جذب گردشگر به کشور است اما با توجه به اینکه متولی برگزاری نمایشگاه‌های مشابه این حوزه در ایران یک نهاد یا ارگان مشخص نیست، هربار ایران با برنامه‌‌های غیرمنسجم و در قالب‌های متفاوت در این نمایشگاه‌ها حاضر می‌شود؛ این همان چیزی است که بسیاری از شرکت‌کنندگان آژانس‌های مسافرتی یا بخش خصوصی در نمایشگاه‌های خارجی به آن خرده گرفته و آنرا یکی از ضعف‌های برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌دانند. 

دنیای اقتصاد: گردشگری