تور خارجی

برج خلیغه دبی

برج خلیفه یا برج دبی آسمان‌خراشی در دبی امارات متحدهٔ عربی است. این برج با ۱۶۳ طبقه ی قابل استفاده و ۸۲۸ متر ارتفاع، بلندترین سازه ساخته شده به Burj-Khalifa-Tower-Dubai-Photos-Images-Pictures-Videos-031دست انسان است. ساخت این برج از ژانویهٔ ۲۰۰۴ آغاز شد و در روز چهارم ژانویهٔ ۲۰۱۰ گشایش یافت.

نام اولیه «برج دبی» بود ولی در روز افتتاحیه توسط شیخ محمد ابن راشد، به احترام حاکم امارات، خلیفه بن زاید، به «برج خلیفه» تغییر کرد.

برج خلیفه دبی دارای بیش از هزار واحد آپارتمان، ۴۹ طبقه اداری، ۴ استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان است. همچنین هتل آرمانی با ۱۶۰ اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیهٔ برج واقع شده است.

برج خلیفه دبی توسط شرکت های اسکایدمور، اوبنگز، مربل و ادرینبا الهام از معماری اسلامی و طبیعت صحرایی منطقه طراحی و اجرا شد.

در ابتدای ساخت برج، بنا بر طرح اولیه‌ Marshall Strabala قرار بود برج خلیفه با ۷۳ طبقه و به صورت یک مجموعه کاملا مسکونی احداث شود که بعدها با تغییرات زیادی مواجه شد. طراحی کنونی ساختمان شامل عناصر فرهنگی و تاریخی خاص از جمله مناره‌های مارپیچ است. طرح Y شکل این مناره های برج به معماران امکان می دهد که حداکثر نمای خارجی و همین‌طور بیشترین نور طبیعی را در داخل ساختمان داشته باشند. در صورتی که تاج برج بنا بر تغییرات ثانویه در طراحی آن بلند تر نمی شد و با همان ارتفاع ۵۶۰ متر به پایان می رسید، نمی توانست رکورد بلندترین آسمان‌خراش جهان را به دست بیاورد. نمای برج خلیفه از ۲۴٬۳۴۸ شیشه تشکیل شده است که جمعا مساحتی برابر با ۱۲۰۰۰۰ متر مربع دارد. برای تمیز کردن این شیشه‌ها با استفاده از شیارهایی که به صورت افقی در طبقات ۴۰، ۷۳ و ۱۰۹ تعبیه شده ۲ تا ۳ ماه طول می‌کشد. هر یک از این شیارها مخزنی ۱۵۰۰ کیلوگرمی را حمل می کنند که با استفاده از کابل‌های سنگین به صورت افقی و عمودی حرکت می‌کنند.


OQJ1W

تور دبی | تور ارزان دبی | قیمت تور دبی