گردشگری و توریسم

گل زعفران؛ ‌برند گردشگری ایران

مدیرکل برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: «حدود یک میلیون اثر به‌عنوان ظرفیت بالقوه در سراسر کشور وجود دارد که قابلیت معرفی در عرصه بین‌المللی و ثبت جهانی دارند.»  به گزارش «ایسنا»، سیدمحمد کاظم خلدی نسب، در همایش ملی فرهنگ و گردشگری مذهبی با محوریت اردهال کاشان اظهار کرد: «ظرفیت‌های موجود گردشگری در سراسر کشور نیازمند فراهم آوردن بسترها و ایجاد فعالیت‌های شبکه‌ای در راستای ارائه تسهیلات و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ورود گردشگران است و در این رابطه وظیفه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برطرف ساختن موانع موجود در گردشگری به‌شمار می‌آید.» وی اظهار کرد: «مشابهت نام ایران(Iran) و عراق(Iraq) موجب سردرگمی گردشگران خارجی بود که در این راستا و با توجه به نگاه مثبت به پرشیا و تمدن قدیمی ایرانی درصدد ارائه تبلیغات با شعار Go to Persia هستیم. همچنین در راستای برندسازی گردشگری کشور در عرصه بین‌المللی، آرم و نشان گردشگری ایران با گل زعفران تزئین شده است.»
روزنامه دنیای اقتصاد – اخبار بخش گردشگری