گردشگری و توریسم

وابسته‌ترین کشورها به گردشگری کدامند؟

ساعت ۲۴- بر اساس آخرین آمار و ارقام کشورهای مالدیو‌، اسپانیا و ایسلند بیشترین وابستگی را در میان مناطق گوناگون به گردشگری دارند.

جدیدترین اطلاعات ارائه شده از سوی شورای جهانی گردشگری و سفر حاکی از آن است که جزایز مالدیو با کسب ۴۲ درصد از تولید ناخالص ملی خود از محل گردشگری، وابسته‌ترین کشور جهان به صنعت توریسم است.

از جمله دیگر مناطق جهان که باید همواره از حضور گردشگران در سرزمین‌شان خشنود باشند، می‌توان به منطقه ماکائو در چین اشاره کرد که در آنجا صنعت گردشگری ۴۳.۹ درصد از کل اقتصاد را تشکیل می‌دهد و سال گذشته از این طریق ۲۶.۶ میلیارد دلار درآمد حاصل شد.

همچنین صنعت گردشگری ۱۵.۲ درصد از کل اقتصاد کشور زیبای اسپانیا را در سال ۲۰۱۴ میلادی به خود اختصاص داد تا این کشور را نیز به عنوان یکی از وابسته‌ترین مناطق جهان به صنعت توریسم بشناسیم.

جزایر «ویرجین» در بخش غربی ایسلند نیز در سال ۲۰۱۴ با درآمد ۲۹۰ میلیون دلاری حدود یک‌سوم از درآمد اقتصادی خود را از محل صنعت گردشگری کسب کرد.

در مجموع کشورهای چین و آمریکا با درآمد ۲۶۳ و ۴۵۶ میلیارد دلار بیشترین صنعت‌ را در سال گذشته میلادی از صنعت گردشگری به جیب زدند، اما این در حالیست که گردشگری تنها ۹.۴ درصد از اقتصاد چین و ۲.۶ درصد از اقتصاد آمریکا را به خود اختصاص می‌دهد.

از جمله کشورهایی که کمترین میزان وابستگی به گردشگری را دارند می‌توان به قرقیزستان با سهم ۱.۳ درصدی در اقتصاد و کانادا (۱.۲ درصد) اشاره کرد.

 

– آخرین عناوین گردشگری