تور خارجی

۴ روشی که داده های بزرگ،به آن شیوه ها موجب تغییر در هر کسب و کاری خواهند شد

اگر هنوز معتقدید ” داده های بزرگ به شرکت من ارتباطی ندارد ” در اشتباه هستید.

من قویا باور دارم که داده های بزرگ و پیامدهای آنها بر هر کسب و کار کوچکی – از تشکیلات فورچون۵۰۰ (Fortune 500) تا شرکتهای mom and pop– تاثیر خواهد داشت و شیوه کسب و کار، در داخل و خارج را تغییر می دهد.

مهم نیست شما در چه زمینه ای فعالیت دارید و یا اندازه و حجم تجارت شما چقدر است؛ هرچقدر جمع آوری داده، تجزیه و تحلیل و تفسیر آنها آسان تر و در دسترس تر باشد، بیشتر به چندین شیوه مهم بر هر کسب و کار تاثیر خواهند داشت.

  1. داده ها، دارایی هر کسب و کاری هستند.

امروزه حتی کوچک ترین کسب و کارها، داده تولید می کنند. اگر کسب و کار شما دارای وب سایت، صفحه ای در یک رسانه اجتماعی، کارتهای اعتباری معتبر و … باشد، حتی یک فروشگاه شخصی نیز داده هایی دارد و می تواند اطلاعات مربوط به مشتریان، تجربیات کاربر، ترافیک داده اینترنتی و موارد دیگر را جمع آوری کند. این به معنی آن است که شرکت ها در هر اندازه ای نیاز به یک استراتژی برای داده های بزرگ و برنامه ای برای نحوه جمع آوری داده ها، استفاده و حفاظت از آنها دارند. همچنین به مفهوم این است که کسب و کارهای هوشمندانه اقدام به فراهم کردن خدمات داده ها، حتی به شرکت های بسیار کوچک خواهند کرد.

این همچنین بیانگر این مطلب می باشد که کسب و کارها و صنایعی که هرگز فکر نمی کردند داده های بزرگ ” برای آنها ” باشد، ممکن است در صدد کسب آنها برآیند. اجازه دهید این را تا حد امکان ساده تر بیان کنیم: اگر شما صاحب یک کسب و کار و یا گرداننده آن باشید، و سوالاتی در مورد بهبود کسب و کار خود داشته باشید، داده هایی دارید، و داده های شما نوعی دارایی هستند و می توانند برای بهبود کسب و کار شما مورد استفاده قرار گیرند. به همین سادگی.

  1. داده های بزرگ شرکت ها را قادر به جذب بازارهای بهتر و بینش مشتریان خواهند کرد.

خواه ناخواه، شرکت هایی که شما با آنها تجارت می کنید، چیزهای بسیاری در مورد شما می دانند – و میزان و تنوع اطلاعاتی که آنها در مورد شما دارند سالانه در حال افزایش است. هر شرکتی (از تولیدکنندگان خودرو که بر رانندگی ما نظارت خواهند داشت تا تولیدکنندگان راکت های تنیس که می دانند اغلب چگونه میتوانیم خوب بازی کنیم) بینش بهتری در مورد خواسته مشتریان، آنچه که از آن استفاده می کنند، شیوه های خرید آنان، و چیزهایی از این قبیل کسب خواهند کرد.

طرف دیگر این معادله این است که شرکت ها نیاز خواهند داشت در زمینه ایجاد و حفظ خط مشی رعایت حریم خصوصی و تمام سیستم های امنیتی مورد نیاز برای حفاظت از داده های کاربر فعالانه عمل کنند. همانطور که واکنش های اخیر علیه اسپاتیفای (Spotify) و به میزان کمتر، علیه ماکروسافت ۱۰ را دیده ایم، بیشتر مردم به شرکت ها اجازه خواهند داد این داده ها را جمع آوری کنند، اما می خواهند در مورد آنچه جمع آوری می شود و دلیل جمع آوری آن، شفافیت وجود داشته باشد و می خواهند توانایی انتخاب داشته باشند.

  1. داده ها، بهره وری و عملکردهای داخلی را بهبود خواهند بخشید.

از استفاده از حسگر ها تا پیگیری عملکرد دستگاه، بهینه سازی مسیرهای تحویل، ردیابی بهتر عملکرد کارکنان و حتی استخدام افراد مستعدتر، داده های بزرگ توانایی بالقوه بهبود بهره وری و عملکردهای داخلی را برای تقریبا هر نوع کسب و کار و در بسیاری از بخش های گوناگون دارند.

شرکت ها می توانند از حسگرها برای ردیابی محموله ها و عملکردها، و همچنین عملکرد کارکنان استفادع کنند. شرکت ها شروع به استفاده از حسگرها را برای ردیابی حرکات کارکنان، استرس، سلامتی و حتی مخاطبین و تن صدای آنان کرده اند.

علاوه بر این، اگر داده ها بتوانند برای تعیین آنچه یک مدیریت خوب را تشکیل می دهد موفق باشند، می توانند برای بهبود منابع انسانی و روند استخدام در هر سطحی مورد استفاده قرار گیرند.

داده ها در حال جدا شدن از بخش فناوری اطلاعات (IT) و تبدیل به واحدی جداناپذیر در هر بخشی از یک شرکت هستند.

  1. داده ها به شرکت ها اجازه خواهند داد تجربیات مشتری را بهبود بخشند و داده های بزرگی برای عرضه محصولات خود ایجاد کنند.

در بهترین حالت ممکن،شرکت ها از داده های جمع آوری شده برای بهبود محصولات خود و تجربیات مشتریان استفاده خواهند کرد.

جان دیره (John Deere) یک نمونه خوب از شرکت هایی است که تنها از داده ها برای سود بردن از مشتریان استفاده نمی کنند، بلکه برای ارائه یک محصول جدید نیز از آن بهره می برند.

تمام ماشین های شخم زنی (تراکتور) های جان دیره مجهز به حسگرهایی هستند که می توانند به شرکت در فهم نحوه کاربرد تجهیزات، پیش بینی و تشخیص نقاط ضعف کمک کنند. اما آنان همچنین حسگرها را برای این قرار داده اند که به کشاورزان توانایی دسترسی به داده هایی را در مورد زمان مناسب کاشت، بهترین الگوهای شخم زنی، برداشت محصول و غیره بدهد. این تبدیل به یک جریان درآمدی جدید برای یک شرکت قدیمی شده است.

همانطور که ما چیزهای مرتبط بیشتری وارد زندگی خود کرده ایم – از ترموستات های هوشمند تا ساعت های اپل (Apple) و ردیاب های تناسب اندام – داده ها، تحلیل ها و بینش های بیشتر و بیشتری وجود خواهد داشت که شرکت ها می توانند به مشتریان خود عرضه نمایند.

اینها طبق پیش بینی من، تنها چهار تاثیر عمده ای بودند که داده های بزرگ در آینده ی نزدیک، بر هر نوع کسب و کاری خواهند داشت. آیا کسب و کار شما آماده ی سرمایه گذاری در چنین فرصت هایی هست؟

 

نوشته ی: برنارد مار (Bernard Marr)

 

 

 

تور های تخصصی نمایشگاهی | دوران سیاحت نوین