گردشگری و توریسم

سفر با آسانسور در یک آکواریوم ۲۵ متری+تصاویر

ساعت۲۴- داشتن آکواریوم و تماشای زندگی پرجنب‌وجوش ماهی‌ها و سایر جانوران آبزی، علاقه‌مندان زیاد و محدودیت‌های خاصی دارد. البته بعضی افراد محدودیت‌ها را دوست ندارند و گاهی پا را فراتر از آن می‌گذارند که این جسارت و شجاعت، گاهی نتیجه‌های خیره‌کننده‌ای به دنبال دارد، ازجمله آکواریومی که به‌اندازه‌ی یک ساختمان ۸ طبقه ارتفاع دارد.

بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا یک تانکر شیشه‌ای به ارتفاع ۲۵ متر است که بیش از ۱۵۰۰ ماهی در آن زندگی می‌کنند. این آکواریوم که آکوادوم (AquaDom) نام دارد ، دارای یک آسانسور شیشه‌ای در قسمت میانی است و آنقدر وسعت دارد که تعدادی غواص روزانه سه یا چهار بار آن را تمیز می‌کنند.

این آکواریوم در مرکز حیات‌وحش دریایی هتل رادیسون بلو (Radisson Blu) واقع در برلین و با هزینه‌ی هنگفت ۱۲.۵ میلیون یورو ساخته شده است. ساخت این آکواریوم عظیم‌الجثه در سال ۲۰۰۴ به اتمام رسید.

زیر آکواریوم چندین سازه‌ی بزرگ دیگر نیز به چشم می‌خورد ؛ از جمله یک تونل زیرآبی برای عبور و مرور بازدیدکننده‌ها و یک استخر زیبا برای نمایش صخره‌های زیر دریا و چندین راهروی دیگر که امکان بازدید کامل از مرکز حیات‌وحش را فراهم می‌کنند.

– آخرین عناوین گردشگری